Kooperatife katılan üyelerin aklında soru işaretleri oluştuğunu kaydeden Pehlivan, “Ama biz de bir kooperatif kurduk ki kooperatif kurarken Büyükşehir Belediyemizin söylemi üzerine kooperatif kuruldu. Kooperatife üye kaydettik. 3 yıl oldu. 3 yıldan beri üyelerimiz bir aidat ödüyor kooperatife. Belki çok fazla bir para değil ama insanlar "Bir kör kuyuya taş mı atıyoruz?" şeklinde bir söylem içerisine girdi. Büyükşehir Belediye Başkanımızla sürekli istişare içerisindeyiz, görüşüyoruz ama yani kendisiyle işte kooperatifimize gelip "Biz bu işin arkasındayız, biz bu işi her türlü başaracağız" şeklinde bir söylem içerisinde de bugüne kadar olmadı. Bu yüzden esnaf arkadaşlarımızla beraber biz de kooperatif yönetimi kurulu olarak bir toplantı yaptık. "Ya olmayacaksa yani bizim yerlerimizi de sürüncemeye bırakıp buraların da itibarsızlaştırılmasına biz karşıyız" dedi diyorlar esnaflarımız ki bana göre kendileri de haklıdır. Çünkü bugün bir sanatkarın 50 yıl alın teri, el emeğiyle beraber çalışıp bir iş yeri almış, onu da gelip yani bir daire bugün 5-6 milyon olurken bir dükkanın Değirmendere'de, Trabzon'un merkezinde aynı rakamlarda söylenmesi çok mantıklı değil yani. Bunun eğer yeni bir sanayi sitesi projesi ortaya atılmamış olsaydı bugün burada dükkanların maliyetleri ve rakamları çok daha farklı olurdu” ifadelerini kullandı.
Yeni sanayi siteleri için ilk kazmanın vurulması gerektiğini söyleyen Pehlevan “Ondan dolayı yani biz vekillerimizden, tabii ki onlarla da görüşüyoruz, onlarla da istişare içerisindeyiz. Ama ben Trabzon'da yeni yapılacak sanayi sitesinin bir seçim propagandası değil, gerçekten Trabzon'a yani ufkunu açacak, daha modern bir şekilde istihdamı ve katma değeri artıracak, bir an önce yeni bir sanayi sitesi için kazmanın vurulması gerektiğini... Yani vurulacağı değil, bunun üzerine yani basa basa söylüyoruz, kazmanın artık vurulması gerektiğinin zamanı geldiğini düşünüyorum ve bugün başlasa en az 5 yılı var” dedi.