Trabzon'un Akçaabat İlçesinde kahverengi kokarca ile mücadele tüm hızıyla devam ediyor. Akçaabat Ziraat Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Hikmet Eyüpoğlu kahverengi kokarca ile mücadelede yapılan çalışmalar hakkında bilgilendirmede bulunurken üreticilere de uyarılarda bulundu.
Eyüpoğlu, “Yeşiltepe mahallemizde fındık bahçesine samuray arısı bırakma işlemi gerçekleştirildi. Bugüne kadar 26 mahallede yaklaşık 6 bin adet Samuray Arısı fındık bahçelerine salınmış oldu. Bu Samuray Arıları sivri sinekten biraz büyük canlılar olup kahverengi kokarca yumurtasının içine kendi yumurtasını bırakmak suretiyle kokarcanın üremesini engelleyerek doğada yok olmasını sağlayacaktır. Samuray arısı bırakılan mahalleler için mahalle muhtarlarından bilgi alınıp, samuray arısı bırakılan bahçelerde kimyasal ilaç kullanılmamalıdır" dedi.
EYÜPOĞLU'NDAN ÜRETİCİLERE UYARI
EYÜPOĞLU'NDAN ÜRETİCİLERE UYARI
Trabzon ve Trabzonspor Haberleri Trabzon ve Trabzonspor Haberleri
GÜNDEM
Paylaş:
Yorum yapabilmek için lütfen sitemizden üye girişi yapınız!